teknologi membunuh tradisi...





tajuk kt atas tu aku rasa saban tahun aku ucapkan kat kwn2...memang teknologi zaman sekarang membunuh tradisi...dengan kehidupan zaman pasca moden rata-rata anak watan di negara kita sudah melupakan tradisi menghantar kak ucapan hari raya aidilfitri...[perghh ayat mcm pberita]...memang...memang ramai yang lupakan tradisi macam tu..mungkin malas nak tulis...malas nak beli setem apalagi harga setem naik dari 30sen kepada 60sen kalau untuk post surat/kad...minimum ialah 60sen...pada aku x kesah la sebab zaman semakin moden semakin maju...selagi ada kemahuan untuk menghantar kad raya selagi itu lah kita boleh kekalkan tradisi yang semakin pupus ni..agak sedih juga...abang-abang posmen yang biasanya tahun-tahun menghantar kad raya dengan jumlah yang banyak, tapi semenjak zaman teknologi harini, kad yang bakal dihantar pun kurang x semeriah macam dulu berguni-guni sekali hantar..mungkin penat..mungkin puas..mungkin rasa seronok untuk menyambut hari lebaran tatkala menghantar kad, gembira melihat air muka si penerima kad ucapan yang dikirim...zaman sekarang orang hanya sms, mms, ucap di friendster, myspace, facebook, twitter dll...hurmmm...pada aku selagi aku boleh kirim kad ucapan aku akan kirim dan tahun-tahun memang aku akan buat perkara yang sama iaitu mengirim kad ucapan hari raya...semoga usaha aku yang seciput ni sedikit sebanyak mengekalkan tradisi yang berlaku sejak sekian lama dulu lagi dan menggembirakan hati abang-abang posto untuk menghantar kad ucapan hari raya...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "teknologi membunuh tradisi..."

Post a Comment