i surrender.....teruskanlah menaip!



hurmmmm mcm mana nk mula ek! tengok tajuk ja aku dah angkat tangan...lama jugak aku x mencoret dalam ni...apakan daya keterbatasan masa yg menghadkan aku untuk menulis...nak menulis pun kena ada idea dan masa yg terluang panjang...kalau setakat nak push diri sendiri for sure nak tulis pun x best jadi maram merapu kepunden saja(tiba2 teringat naruto shippuuden)...and i'm sure my administrator akan delete apa yang aku merapu tu kakakaka lol

ted : surrender je lah...angkat tangan angkat kaki angkat bendera putih ja lariiiii
owh TIDAK....TIDAK sama sekali...pantang ajal sebelum maut, pantang menyerah sebelum kalah...aku takkan berhenti menulis demi meneruskan legasi blog roomakedai3 ni yg di create kan bsama almichiz tersayang...sekadar mahu berkongsi bersama teman-teman tentang coretan lama semasa semua berada di Manjung meneruskan cabaran hidup sbg Mahasiswa! perghhh ayat x hengat...

tatkala aku mengorek hidung yang tidak berisi dek kerana selalu dikorek, aku memikirkan ayat2 yg hendak aku tulis....demi sebuah blog tanda persahabatan...sambil menjentik isi dari hidung ke lantai aku menggerakkan jari jemari aku. meletakkan jari telunjuk kanan pada papan huruf J kekunci laptop aku, jari tengah pada huruf K, jari manis pada huruf L dan jari anak pada tanda :/; hahaha ada paham??? tangan sebelah kiri pula jari telunjuk pada huruf F, jari tengah pada huruf D, jari manis pada huruf S dan jari anak pada huruf A...kedua-dua ibu jari diletakkan pada SPACEBAR hahahahaha mesti kalian bengong+keliru menggaru-garu kepala yg tiada berkutu..kalau ada pun mana nk mengaku dah besar panjang kot..bulu ketiak pun dah sejengkal boleh jadi ikal mengurai...teringat aku pada lecterur Rohana Che Som yang mengajar aku subject Document Processing waktu di semester pertama di UiTM Manjung...maka berkat kesungguhan dan kegigihan serta ketekunan aku mengikut setiap kata kata dan pesanan RCS...aku berjaya menakluk papan kekunci sama ada kekunci laptop, komputer, mesin taip @ typewriter...dengan menggunakan 10 jari...ys...melompat kegembiraan dan sedikit riak...mizi & ayie...hampa ada???
hip hip horrey...pejam mata pun aku bole menaip...kalau tengok key board atau papan kekunci aku kekok nak menaip sebab setiap huruf dan simbol papan kekunci komputer mahupun laptop atau typewriter...semua di dalam otak aku...syukur ingatan tajam anugerah Allah...tapi kawan2...papan kekunci di telefon memang aku x boleh guna 10jari...gila kalau menaip sms dgn 10jari di atas keypad henpon...sapa ada buat macam tu sila tampil ke depan aku nk berguru supaya jari jemari aku tidak buntu mcm almichiz hahahaha

dek kerana kelebihan yang ada pada aku dan kawan2 yg grad lulus 10 jari menaip tanpa melihat papan kekunci...aku teruskan menaip untuk tatapan korang yg sanggup nak baca apa yg aku merapu dan kawan2 aku yg lain merapu juo... tunggu kemunculan cerita terbaru kwang kwang kwang...

p/s : article ini hanya sebuat filler bg memenuhi kehendak administrator yg mahuka aku menaip di blog ni...ada byk cerita menunggu so tunggu....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "i surrender.....teruskanlah menaip!"

  1. A. Mizzi says:
    April 26, 2010 at 9:58 PM

    taip dgn 10 jari???ada aku kisah???cak..cak..cak
    apa guna sepuluh jari yang laju menaip kalo tidak bisa menggunakankan kesemuanya dalam photoshop.(sokong aku cepat ayie....)

    Aku pun dapat melompat kegembiraan dan sedikit riak...ted...hang boleh??

    walaupun aku taip tak berapa nak laju, menggunakan 3-4 jari sahaja.sekurangnya aku dapat guna dua benda-menaip dan mengedit

    Sebaris pantun untuk ted....

    Apa guna tractor di worksyop. Kalau tangki tidak berisi. Apa guna sepuluh jari. Kalau tak boleh nak guna photoshop.hahaha

  2. tedi3 says:
    May 6, 2010 at 9:36 AM

    kimaks lu....ingt hg sorang leh bpantun?

    sorong papan tarik tali,
    buah melaka dalam periuk,
    apa guna ada 10 jari,
    kalau menaip pun mcm ayam mematuk.

    mwahahaha i better run!

Post a Comment