Puisi Cinta by Kump. ilusi


Suaramu...
Gemersiknya bak buluh perindu
Cuba kau lagukan
Cuba kau dendangkan
Mengisi di ruang kamarku

Senyummu...
Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan
Cuba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidupku

Tiada terkata
Seindah bahasa
Nak ku huraikan
Nak ku belaikan dirimu
Akan ku syairkan katamu
Akan ku madahkan janjimu
Menjadi coretan gurindam
Puisi cinta...

Akan ku ukirkan senyummu
Akan ku lukiskan tawamu
Menjadikan susunan warna
Potret indah...

Senyummu...
Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan
Cuba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidupku...

hahahahahahahahahaha

semalam aku layan you tube...terpilih lagu puisi cinta ni...rupa2nya ni lah lagu favorite aku masa kecik dulu sbb aku memang suka sangat dengar lagu ni kt radio...mengingatkan aku pada arwah mak aku dan kehidupan lampau aku yg sederhana...sangat2 menyentuh hati...bukan sahaja lirik dia yang best, lagu dia memang best...baru aku tau tajuk dia PUISI CINTA bila berumur 29tahun hahaha lawak2 sorry a mijie aku x ingat tajuk dia cuma aku ingat Ayai ja vokalis utama kumpula Ilusi ni...lagu ni betul2 membawa aku ke kampung halaman di era 80's...teringat terus kat arwah mak aku hukhuk...bila baca lirik-lirik dia aku betul2 teringat mak aku so aku tujukan lagu ni buat mak aku....kalau sapa2 yang jiwang karat nak bagi lagu ni kt aweks masing2 pun not that bad...the lyrics is also suitable for ur love one n who ever u like, love and even hate that u love 'em hahahaha lol

~ mari kita layannnnnn ~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "Puisi Cinta by Kump. ilusi"

  1. A. Mizzi says:
    April 26, 2010 at 10:01 PM

    ceh..dah 29 tahun baru nak jumpa tajuk lagu...kalo time 2001 kat manjung tu hang nyanyi atau tulis lirik bagitau kat aku dulu, time umur hang 20 tahun pun dah boleh dapat jawapan.haha

    tp awat aku rasa time 2001 tu hang macam umuq 28????

  2. tedi3 says:
    May 6, 2010 at 9:32 AM

    cilaka punya mizi...aku 20tahun lahhh time tu..tau la aku macho dats y nampak agak berumur...abang abang lagi...tp x macam abang aku ayie...kan abang kan? oh abang panjang!

  3. A. Mizzi says:
    May 10, 2010 at 12:49 AM

    abang renjong kot....haha

Post a Comment