~ makan kat Johnny's Steamboat ~








aritu aku jenjalan dengan fairul dengan tujuan mencari steamboat [jalan jalan cari makan lagi...asyik makan aje..] fairul ajak pegi Summit USJ...aku menurut saja sebab aku percaya selera fairul mcm mkan nasi ayam penyet siangnya....hrmm hujan lebat di rumah sementara melipat kad kawen aku sambil menonton tv...setelah hujan reda [mcm tajuk lagu jah] kami keluar ke Amcorp Mall dulu...fairul mencari ubat rambut dan memperkenalkan aku satu salon untuk buat facial...maklumlah x lama lagi aku nak kawen..aku follow mcm biasa...jalan2 dalam amcorp mall xde apa yang menarik..tp yang aku tahu aku survey butik yang jual dress all white seperti yang tunang aku bgtau [nak suruh beli la tu kot...sorry not enuf money at diz time hahaha] sembang2 dengan pemilik kedai facial tu dia dah nak tutup...selamat jugak duit aku...kalau x aku main buat je...terjah...sepatutnya kena buat temujanji dulu so dia leh reserve masa untuk kami...lepas tu kami pusing mencari kedai ubat rambut...jumpa satu kedai yang jual pelbagai produk penjagaan rambut, fairul membeli sebotol jenama X (maaf x ingat) berharga almost RM50...xperlah tonik rambut untuk kesihatan rambut juga...habis pusing2 kami x tahu nak pegi mana...nak makan kt mana lalu fairul ajak ke Summit USJ mcm yang aku bgtau awal2 tadi...kami mencari Johnny's Steamboat...sampai je ke Summit USJ lepas parking kami terus mencari Johnny's...yaaa...waiter yg bernama kakak Y (x ingat nama) mencadangkan mcm2 menu...aku dengan fairul amik menu pakej B yang untuk 2 orang ditambah dengan Bihun goreng dan Jus aelovera dan tembikai (tembikai ek pacit? aku lupa la hahaha xkan sirap kot)siap oder makanan sampai dalam 15minit...memang puas hati..aku tengok banyak betol makanan yang nak kena rebut(steamboat) dari sayur-sayuran ke seafood dan mcm2 lagi suma ada...complete! yang penting sos dia wallaaaaaa memang cair di mulut juga di tangan hahaha...sedap sungguh sos dia...[nak bw tunang aku try plak pasni dgn mamat hantu durian tuh biar dia boroi] makan punya makan punya makan kami kekenyangan...memang sedap sangat! pastu kakak Y tadi lalu lalang tanya kami 2-3 kali...memang bagus la dia...bg kami layanan mcm VIP plak..pastu aku usik2 kakak Y tu bg free satu jus ke apa...rezeki murah [org nak kawen kot] kakak Y tu bagi kami free dessert...kami pilih la bubur campur huhu...x rugi juga sebab mcm2 ada dlm tu jagung, nangka, buah kabong dll...perghhh perut aku bengkak..cant hardly wait to go back home mencari ketenangan di dalam toilet...flushhhhhhh!!!!! hahahaha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "~ makan kat Johnny's Steamboat ~"