nikmatnya nasi ayam penyet dan pisang salai [cerita pisang lagi kah?]





weekend ni aku ke rumah fairul...tujuannya ialah memproses kad kawen aku yang ada lagi seribu keping lebih...adoi banyak la pulak...pagi sabtu yang agak cerah aku bangun dalam jam 9pagi tu pun setelah member baikku si Papa sms suruh aku tengok TV1 sebab siaran langsung sambutan hari pekerja 2010...si Papa join Koir Hari Pekerja company dia...aku bangun mandi dan bersiap sambil memasukkan segala keperluan yang patut aku bawa ke rumah fairul...1000keping kad tu agak berat disumbatkan ke dalam beg aku...redah bahu aku gini...parah...punah...tapi aku bimbit juga dengan tujuan ke rumah fairul...pagi tu aku tumpang kereta zam ke stesen putra, bangsar...dari bangsar aku turun Taman Jaya..fairul menjemput aku ke sana...perkara pertama keluar dari mulut dia ialah makan....ya...aku baru teringat yang aku belom makan apa2 lagi...hrmmm.
"aku teringin nak makan nasi ayam penyet sharifah zarina kat bandar sunway" sepantas train yang lalu tersembur keluar ayat ajakan tu..
"aku ok je pacit...aku follow" kataku sambil menyambut helmet yang fairul hulurkan kepadaku...
aku membonceng motor honda ex5 milik fairul menuju ke restoran BASO untuk menerai [try] atau mencoba nasi ayam penyet yang dia ckp...lebih kurang 15 minit kami sampai ke restoran yang dimaksudkan...siap memesan oder nasi ayam penyet 2, teh o limau ala indonesia dan teh o panas indonesia [ nama bukan main padahal teh o ja pun cehhh] kami bersembang kosong sambil menunggu hidangan siap dan dihidangkan. lebih kurang 10 minit makanan sampai...sepinggan ayam kampung goreng siap sayur kangkong, ulam, timun dan sambal dan juga sepinggan nasi putih diletakkan di atas meja kami...pertama kali aku makan hidangan makanan indonesia adalah di Bumbu Desa Restaurant, Jakarta di Indonesia. ni kira kali kedua aku makan makanan Indonesia...once aku menyuapkan nasi dan ayam penyet tu perghhhh menangkap selera dan tekak aku...x rugi aku ikut fairul ke restoran ni...aku ingat makanan kat sini tawar dan tak sedap...tapi sangkaan aku meleset...pengalaman makan di Jakarta tahun lepas betul-betul buat aku serik nak makan makanan indonesia lagi...tapi lepas makan nasi ayam penyet ni masyaallah...memang sedap sangat...x sangka aku sesedap tu...thanks to fairul yang mengenyangkan perut aku tengahari tu...habis makan nasi ayam penyet kami dihidangkan pisang salai [nama apa ntah aku dah lupa hahaha] sedap juger pisang salai tu siap tabur-tabur cip coklat lagi...dengan sos madu kot...memang sedap sangat...pandai fairul jalan-jalan cari makan....x rugi betol makan tengahari ni aku kira...kepada kawan-kawan yang nak try makan nasi ayam penyet, silalah ke Restoran Baso di bandar sunway...sedap tu x rugi...selamat mencoba memakan melantak mencekik mentekedarah dan sewaktunya hahahaha lol

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "nikmatnya nasi ayam penyet dan pisang salai [cerita pisang lagi kah?]"

  1. madmal says:
    May 9, 2010 at 7:14 AM

    ted.. mcm sedap jek.. nak cuba jugak lar...a kt jay bee pon ada jgak tpt sedap ayam penyet...

  2. tedi3 says:
    May 10, 2010 at 7:30 PM

    mal...ya sedap sedap sedap...nanti kita pegi melepak kat situ sbb si fairul yang bawa aku ke sana hehehe...x rugi but jgn high expectation...but d nasi mmg nice!

Post a Comment